VOOR WIE WE WERKEN

 

De Haeve BV

Al jarenlang maak ik met veel plezier gebruik van de diensten van WerkVaardig. In mijn geval is dat voor de bezetting van de receptie van ons bedrijfsverzamelgebouw in h

et hart van Zutphen. Het hebben van een receptie heeft een toegevoegde waarde voor mij en voor de huurders. Het bezoek van gevestigde bedrijven wordt persoonlijk te woord gestaan en als mensen even moeten wachten wordt er een kop koffie geregeld. Voor mij heeft de receptie daarnaast ook nog een ‘huismeesterfunctie’ en worden o.a. kleine reparaties geregeld in en om het gebouw, ook is de receptie aanspreekpunt voor huurders en is er ruimte om administratieve klussen tussendoor op te pakken.

De receptie wordt bezet door mensen die werkzoekend zijn en op deze manier werkervaring op doen. Een mooi initiatief om mensen vanuit de praktijk te ondersteunen zod

at de kans op een betaalde baan toeneemt. Voor mij als exploitant is dat een ideale oplossing. We betalen weliswaar voor deze receptiedienst, maar de kosten staan niet in verhouding tot de kosten van een fulltime receptioniste in loondienst. Dat kan alleen uit bij grootschalige kantoorpanden met duizenden vierkante meters. Voor ons zou dat niet haalbaar zijn met als gevolg dat er dan simpelweg geen receptie zou zijn. Op deze manier kan het wel en zijn alle partijen hiermee gelukkig. Hoe mooi is dat.

 

Deelbon Zutphen | Warnsveld

In Zutphen en Warnsveld zijn in 2016 zeven DeelbonPlekken geopend. Hiervoor heeft WerkVaardig mooie posters en Deelbonnen ontworpen. Deze zijn goed voor de zichtbaarheid en herkenbaarheid. Ik ben heel tevreden over de vormgeving en de korte lijntjes die er tijdens de ontwerpfase waren voor overleg.

De Deelbon is een sociaal initiatief  gericht op het delen van diensten en artikelen die iemand over heeft. Op een DeelbonPlek laat iemand een kaartje achter met zijn aanbod of vraag. Iemand anders kan het kaartje meenemen en contact opnemen met de vrager of aanbieder. Zo ontstaan ontmoetingen waarbij de sociale cohesie bevorderd wordt. Bovendien wordt hergebruik van artikelen gestimuleerd.

Omdat de samenwerking goed bevallen is, heb ik WerkVaardig gevraagd een Facebookpagina en communicatieplan te ontwikkelen voor verdere groei van de Deelbon. Ik verwacht dat deze samenwerking nog meer vervolg krijgt in de toekomst!